Livet är som det är..

 
Livet kommer alltid vara en berg-och-dalbana för mig, vissa dagar mår man bra och är lycklig över allt man har i livet medans andra dagar känns som om man är i helvetet och inte kommer där ifrån. Vad ska man göra när livet är som det är, man kan inte göra mer än vad man redan gör så varför ska man älta saker och ting om och om igen när det ändå inte finns en vettig läsning på det.  Ibland är det gött att vara ensam, tänka på saker och vara vara för sig själv och vissa dagar vill man vara nära sina vänner/familj och få massvis utav kärlek och värme men det är inte alltid man får sånna dagar när man verkligen behöver det.
 
Just idag vet jag inte riktigt vad jag ska tycka och tänka, vet inte riktigt hur jag ska reagera i folks närhet när jag inte riktigt är på toppenhumör som jag annars brukar vara. Vaknat med huvudvärk det senaste dagarna och har knappt haft någon energi till att lyfta ett finger men ändå har man försökt göra saker som ska göras.
 
Melker är inte här just nu och kommer inte vara det på några dagar och vi behöver no det. Vänner behöver vara ifrån varann ibland, man ska inte bli instängd hos varann och inte märka den underbara världen som finns precis utanför dörren och som har så mycket att visa och ge en i livet.
Är man bara vänner eller en flirt så ska det oxå bara vara så utan massa krångel runt om så man tänker sönder sin hjärna pga att folk frågar en om man är ihop, man är bara en flirt fast det ser ut som det är mer än bara så när man troligen beteer sig som man är ett par fast man ändå inte är det på länga vägar.
 
 Dagarna kan vara färglada,
Dagarna kan oxå vara gråa,
För att man ska kunna orka med allting som livet har att ge en,
Så måste man vakna upp och se den,
innan det är alldeles försent för en.


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?
Kommentar:

Trackback