Dop i FKP


Hejsvejs! (:

Denna dagen har varit helt okej faktiskt
Pappa kom & hämta mig samt Miami vid 1 tiden.
vi skulle vara i FKP innan halv 2-2, då började ju dopet
vi var där strax efter halv, så hann ta en cigg & tröja lite med folket runt omkring
roligt att träffa folk man inte sett på några år nu ^^

sedan var det dags att gå in i kyrkan & sätta sig
Prästen pratade en stund & sedan fick vi som var faddrarna gå fram & ställa oss framför allihop
vilket jag inte tyckte om, men det gick bra ändå

allt gick bra, inga barn grät alls
Morris skratta när prästen blötte ner huvudet på honom
Knatten blundade islt, han tyckte inte om det alls

När allt var klart tog alla kort på oss samt barna som blev döpta
sen gick vi ner till källaren för att äta smörgåstårta
PerPäron hade gjord den själv, var görgod verkligen

vi fick smälta maten ett innan det blev kaffe & kakor
fast de var köpekakor men det går lika bra, är ju lika gott nästan ;)
dem öppnade alla fina presenter barna fått från oss alla
mycket roligt & fint fick dem båda två
medans PerPäron & Sis höll på fick jag bära runt på Morris
det uppskattades, inte så lätt att öpnna när man har en liten baby som man måste hålla i

Jag gick omkring med honom, för han vill inte sitta still
han blir rastlös, vill bara stå upp hela tiden
börjar bli en stor pojke fan, tiden går nästan för fort
fick många kommentarer som alltid när jag håller i Morris

som ex.
-Åh, när ska du skaffa då? det är la på tiden nu?
-Du passar i mammarollen
-Det klär dig att gå runt så

Varför kan folk inte fatta någongång
jag vill ha barn, men inte nu precis
jag vill ha fast innan & kanske hus,
samt en man som jag förhopningsvis lär leva ihop med resten av mitt liv
Gaah, blir lite irriterad fast det är la roligt att höra men inte jämt !

Menmen, när man kommit hem igen från dopet
blev det Tjejkväll hos Mandah med Miami, Memelie & Mirjana
hade jättekul tills Miami & Co skulle till spegeldammen
men det var dött där så dem drog till Gallis, det var lika dött där
undra egentligen vart folk var vägen en lördags kväll..?
Jag & Mandah var kvar hos henne
lite senare dök det små filurer upp & festade vidare med oss

Dagen började bra & slutade lika bra! (:
alltid roligt att festa till det med roliga folk.


 

Trackback