På väg..

 
Hejsvejs! :)
 
Denna helg åkte jag till Dalarna
där min fina Prins var
tänkte att när man ända var ledig i några dar
kunne man lika gärna dra iväg ett tag
 
Det var en underbar helg verkligen
förutom tågen som krånglade hela tiden
inte kul alls fan, jobbigt vare verkligen
lite snabbt vad som händer dessa dagar ^^
 
Fredagen
Lite nervös inför redan var man
det ösregnade hemma
pappa fick hämta mig, vi åt ute innan jag åkte en sväng till Vreta
sedan körde  han mig till stationen o vinka av mig ^^
Tåget satt fast i fkp 30 min pga att det bara är ett spår just nu, suck
så jag missade mitt tågbyte i Örebro, tack vare SJ fan!
fick vänta där nästan en timme för att sedan kunna åka iväg
blev att man stannade sedan i Falun o där fick Prinsen hämta mig
hade inte varit kul att sitta där en timme i väntan på buss
sedan åka ännu en timme, hade kommit till honom så himla sent på kvällen då
men som tur var kom man i lagom tid
fick pizza när vi kom fram till hans mamma
 
Lördagen
vi gick en sväng, till sjön o skogen där omkring
mycket mysigt o väldigt fint var det där
en härligt promenix fick vi
på vägen tillbaka plockade vi blommor
jag tycker om att göra de, det är så fint med vildblommor i en bukett
vi gav dem till Prinsens mamma o glad blev hon när hon såg dem sen
man får vara snäll om man kan ju
åskade de senare på kvällen när vi skulle grilla
vilket jag inte gillade alls fan
sprang in när det blixtra o sedan muller direkt efter
det var jävligt läbbbigt kan jag lova er
haha, jag var som en liten rädd unge just då
men det gick över ganska fort men regna gjorde det islt
 
Söndagen
Vi gjorde inte så mycket
slappade mest o umgicks
kollade på film o hade mysigt
hela helgen har varit mysig verkligen, fick ju umgås med Prinsen igen
 
Måndag
denna dagen var det dags att åka hem
tråkigt nog, hade gärna stannat kvar ett tag till
men fick sedan ett samtal tidigt på morgonen utav mamma
Morfar gick bort kvar övet 8 på morgonen ;(
då kändes de som om man verkligen hade behövt stanna hela veckan fan
 
var sedan hemma vid 9 på kvällen
pappa hämtade mig på stationen
följde med han hem o sov hos dem islt.. behövde det fan
ville inte sova själv denna natt
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?
Kommentar:

Trackback