20 Januari 2012

 
Denna dagen var väldigt specill kan man säga
var hos sis o hennes familj fast jag åkte dit dagen innan.
man blev väckt ca halv 7 utav Per-Päron
min kära syster hade värsta värkarna, det var dags!
fick ta hand om mina syskonbarn Daniella och Athlas
sätta dem vid TV medans PerPäron ringde ambulansen och allt annat
det var kaos kan man säga
lillen ville ut snabbt och de gjorde han oxå
ambulansen hann inte komma mer än innanför dörrn, han blev född hemma
kl.07.07 på fredag morgonen föddes lilla Antonio
en riktigt goding är han
men de var inte så roligt att va med kan jag säga, haha
sedan åkte sis och gubben till kss med ungen
Eva kom och hämta knatten
EllaBella fick äta frukost och sen gå till skolan

Jag städa upp efter allting
kan lova att det inte var direkt roligt
men någon var tvungen att fixa iordning efter det som hände här hemma kan man säga
sedan kom PerPärons mamma och hjälpte till
Tack och lov säger jag bara!

När allt var klart la jag mig i soffan och vila
man var helt slut kan jag er lova
när kl. närmade sig 12 var det dags att dra sig mot stan för att hitta rätt kyrka
skulle på min kära väns begravning
vilket är jobbigt att gå själv på, men gjordet ändå

Det var otroligt fint, mycket tårar omkring när tankarna föll in
Saknar dig otroligt mycket Robin
jag önskar du kunne vara här
se att en liten har kommit till denna värld
det är som om det kommit en ny ängel i vårat liv med kärlek och värme
så som du gav oss alla i livet

När allting var slut, gick jag sakta tillbaka till sis och deras lägenhet igen
sedan gick jag till PerPärons mamma för att fika med dem alla
efter vi gjort de så drog vi oss hemåt igen
slappa lite vid TV innan vi alla somnade efter denna dag

Säger som mamma sa till mig: Det var nog meningen att du skulle vara där när allting hände! (:
Tänk va man kan vara till hjälp ibland åt ens syster och hennes man.


Trackback