Mera snö och kalla kvällar

God Kväll.
 
Har jobbat hela helgen, känns som att jag jobbar varje helg fan, inte roligt.
Inte rättvist fan, men får vara glad att jag har lite jobb igen fast det är sjult kallt att jobba ute nu.
Hjärtat åkte med pappa en sväng till Borås och köpte färg till rummen, vi ska tapetsera i vardagsrummet och måla om taken. listerna samt väggarna i hallen och sovrummet. ^^
 
Idag har jag jobbat 7-17, en lång och seg dag men gick ganska fort ändå som tur är.
Man får inte världens bästa runda varje gång kan jag lova, det är segt att gå genom hela samhället, speciellt nu när det är snö, kallt och halt ute. När man inte har körkort får man ta sig fram på fötterna eller cykla, vilket jag knappt vill göra i detta väder, man vill ju inte direkt cykla omkull och skada sig nu när det snart är Jul !
 
Idag samt igår har jag varit så frusen när jag kommit hem. Insett nu att mina skor inte är bra att ha i detta väder, när man går i snö och sen in i värmen så smälter snön på skorna. Då blir dem blöta och läcker in, med andra ord jobbar jag i blöta och iskalla skor, det är inte konstigt att jag är frusen resten av kvällen när man väl är hemma i värmen igen. suck, behöver verkligen nya skor som håller värmen när man jobbar.
 
Berätta det för pappa när han var här för en stund sen, visade skorna och han sa att han betalar för ett par nya om jag inte hade råd. Lite senare ringde mamma mig när jag och hjärtat hade ätit pizza (som pappa snällt hämtade) hon sa att jag får nya vinterskor imorgon som en julklapp. 
TACK ! :) <3 Happyface, nu slipper jag orora mig över att jag kommer frysa sönder varje gång jag jobbat.
 
Nu är hjärtat ute med Misty på en runda, jag ska snart ta mig ett varmt bad så jag får upp värmen. Det hjälper inte att ligga i soffan på två plädar samt ett tjocktäcke på sig, man är fortfarande lika kall och frusen.
 
 
Btw, idag är det Första Advent, då ska man tända ljus och mysa :) <3
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?
Kommentar:

Trackback