ner bäddad i soffan ..

 


Jag vet inte vad jag ska säga
jag vet inte vad jag ska göra
allting blir bara fel
allting går fram och tillbaka
vad är det som händer

jag har svårt att sova
drömmer massa mardrömmar
jag vill aldrig vakna
då är jag helt ensam
hur ska jag kunna äta
när matlusten är helt borta
hur ska jag kunna jobba
när orkar snart är helt borta

jag är helt färdig
tårarna kommer sakta
jag orkar inte resa mig
vill inte gå ut någonsin mer igen
för att du hatar mig, så som hela världen gör

jag har tappat orden, jag har tappat tron på att jag kan
att jag kan skriva bra, så som jag en gång gjort
förklara i ord hur jäkla ont allt detta gör
hur krossad jag verkligen är
men det är ändå ingen som hör
så jag behöver inte lägga ner energin
på att försöka skriva så folk förstår
när dem läser det jag har i mitt sinne och hjärta
hur dåligt jag verkligen mår

Jag måste gå upp från soffan ibland
måste resa mig, ut med hunden
fast jag egentligen inte orkar alls
jag vill bara ligga kvar
ligga kvar i soffan året ut
aldrig jobba igen

vill vara ensam hela tiden
vill inte se någon i hela mitt liv
jag trivs i min ensamhet ibland
man jag önskar mest att jag fick va i din famn
känna att du älska mig så som jag älskar dig
men så kommer det aldrig bli
det kommer bara finnas i min fantasi

suck, jag hatar mitt liv
önskar jag inte fanns kvar
speciellt inte vid denna årstid
knappt en månad kvar till jul
då ska man jobba i princip hela dan
sedan skall man hem och fira med sig själv
jag orkar inte med familjen
jag kommer aldrig heller fira med dig


jag vill aldrig mer... aldrig mer, aldrig mer .. !

Trackback