många tankar och få ord

 
Det är som vanligt
man tänker för mycket
säger för lite
inte konstigt man stänger in sig själv
ensam i lägenheten
utan att äns bry sig om världen utanför
känns jobbigt
men ändå inte
livet är helt enkelet för knepigt

man velar hit och dit
vet inte om man ska leva
vet inte om man ska ta sitt liv
vågar man görat egentligen
tanken slår en ibland
fast jag vet att jag kommer sakna allt
jag vill inte ge det chansen
ialla fall inte riktigt än
den dagen lär ju komma senare tror jag

vad kommer hända på jul
vad kommer hända på nyår
kommer man vara ensam
kommer man vara med dem man älskar
ärligt talat så vet jag inte längre vad jag vill
sitter no hellre hemma ensam i lägenheten min

vet inte vad jag ska säga
vet inte vad jag ska göra
allting känns så konstigt
även när jag är i din närhet
fast jag egentligen vill det
tankarna flyger runt, runt och runt
kan inte tänka klart
vet vad jag vill ha
men kan inte få det, inte någon dag
det är svårt det

men man lever livet ändå
det måste man ju så

Nu säger jag inte mer
kommer inte på vad jag ska skriva ner
jag hoppas jag somnar gott
när jag vaknar upp igen
hoppas jag att jag älskar livet
jag kan ju ialf önska det ^^

Trackback