jobb,jobb och jobb

 
Det ända man gör när man är "vuxen" är att jobba
jobba så man kan försörja sig
jobba så att man har råd med saker man vill ha, saker man vill göra
jobba gör man ända tills man dör

jag är trött efter allt jobb
det har blitt för mycket, för många dar i rad
känns som om jag inte är ledig längre med än en enda dag
måste ha ledig mer innan man blir knäckt

Denna kväll på jobbet var full rulle verkligen
när man börja kl. 16 var de fika
sedan skulle man fixa till kvällsmaten som är mellan 17-18
efter det blire kaffe och smörgås innan man ska hinna lägga männskerna
man blir lite stressad när klockan tickar och tickar
känns som om man inte hinner med någonting på kvällen
förutom att se till att dem får mat i magen

inte konstigt man blir helt slut när man jobbar som man gör
utan att hinna sätta sig ner och ta en kopp kaffe eller två
man hinner inte alltid heller gå ut och ta en rökpaus
det hade inte varit fel att vara en extra vissa kvällar
men det är ju för dyrt säger kommunen eller vem som nu bestämmer

vi som är unga ska klara mer än dem som snart ska sluta
varför är det så egentligen?
man ska la inte slita ut folk som nyss börjat
få oss att gå i väggen när vi nästan har börjat
dem kör verkligen slut på oss vikarier
man orkar inte jobba 6 dagar i rad och sedan vara ledig en dag innan ännu mer jobb dagar

Jag önskar att man var miljonär eller gift med en
så man inte behövde jobba ihjäl sig bara för att få ynga lön i slutet av månaden
jag önskar att jag hade tid till saker och ting jag verkligen vill göra
jag vill ha tid att åka utomlands, fast jag inte vågar flyga

men ändå, jag tror inte fattar att man är helt slut när man jobbat
man vill bara lägga sig och sova
vissa dagar vill man inte vakna igen
man vill inte gå upp för att man vet, nu väntar ännu en dag på jobbet

Nu har jag ingen lust att skriva mer
ska ta ännu en kopp kaffe och lägga mig i soffan vid tv
försöka slappna av och hämta nya krafter
för imorn, väntar en ännu längre jobb dag och då måste man orka



Trackback