dagarna går för fort

 
Dagarna försvinner iväg
känns som om man inte hinner med
man planerar och planerar
fast man inte hinner göra allting men vill

vad tar livet vägen
vad ska man göra i livet egentligen
jag vill så mycket
men jag hinner inte med det

jag vill vara med den jag verkligen älskar
men det hinns knappt med
för att jag jobbar så extremt mycket nu igen

jag hinner inte vara med mina vänner
hinner knappt hälsa på min älskade syster
vad hinns med egentligen

snart är det jul och nyår
hur ska jag hinna köpa julklappar
vart ska jag fira jul någonstans

jag vet inte, jag vet verkligen ingenting
vad kommer att hända här näst
vad kommer jag att göra nästa höst

ingenting blir som man vill
ingenting blir som man planerat in
ingenting blir någonsin bra känns det som

nu ska jag snart dra för att jobba kväll
hoppas att det blir lugnt
hoppas att jag jobbar med någon rolig
känns som om jag inte har lust att jobba direkt
men jag måste
jag behöver pengarna

Jag tänker väldigt mycket
ibland för mycket
man vet inte om det är sanning
eller om det är fantasin som utspelar sig
jag vet ialf vad jag vill i livet
vet du det?





Trackback