Balen i Herrljunga


Idag är det balen för min älskade Lillebror
han fick gå med sin sockersöta flickvän som är året yngre
blir att ta massvis med kort på paret
hoppas dem får det lika roligt som jag hade på min bal
man är lite nervös innan man ska ut och visa sina kläder för männskerna runt omkring
man går alltid i par, men jag hade mina två vakter på var sin sida av mig
allt gick i lila och svart
så underbart och vackert var det
vi har kännt varan hela livet
spelat fotboll i samma lag
vi ägde hela balen kort sagt
var den enda som gick med två killar på balen
sedan åkte alla iväg för att mötas och ta mera kort innan vi skulle till middagen
minns inte vad vi fick för mat, vi drack la lite för mycket
men det är så balen är från steg 1-5

1. åker till skolan, står i kö i väntan på att man ska ut och känna sig vacker och speciell
2. man går ut och visar sig, folk runt omkring tar massvis med kort
3. man sätter sig i bilen, drar i väg till en "parkering" där man ska vänta på alla
4. man åker till "slottet" och där blir det grupp-fotografering innan maten
5. dans och trevlig med folk har man sedan hela natten lång

Man har en trevlig kväll på slottet med underbara människor man gått 3 år med
fast dagen efter var tyvärr inte lika rolig för vissa ;)


caar






Trackback