mina djur, mitt liv

mina djur är en del av mitt liv
ingen ska behöva tävla mot dem
för att komma tät intill
dem ska finnas med i samma liv
tillsammans med mig
kan man inte acceptera
 att dem finns i mitt liv


hellre utan kärlek i livet än utan djuren
för det är dem som skapat denna familj
som jag alltid kommer finnas och leva i
i all evig framtid

när man tänker efter på saker och ting
kan de ibland bli veligt runt omkring
alla är inte perfekta, inte heller mina djur minst sagt
dem busar och håller på jävlas ibland, det är sant
när man kommit hem efter jobbet kan de ligga topps, skor, papper m.m
över golven i hela lägenheten
då vet man att Misty och Godis varit på bushumör natten lång eller bara uttråkade pga att jag jobbar
men vad brukar valpar och kattungar göra?
Älskar dem i vilket fall, fast dem är idioter ibland
kan inte tänka mig ett liv utan dem
utan deras närhet och kärlek som värmer än mer än solen gör
deras närvaro och dem skyddar en när det behövs
annars är dem underbara små livfulla busar


Mitt liv är dem, min familj är dem
så är det, acceptera det
eller försvinn ur mitt liv säger jag bara

 

Egon
EGON  2år

Dockan<3
 DOCKAN 11år

GODIS
GODIS 7månader

MISTY
MISTY 10 månader
       
       
ingen annan får en att skratta och må bra så dem gör varje dag
älskar dem så mycket
kärlek, respekt, trygghet
det ger dem mig dygnet runt 
det är jag evig tacksam för
<3
                       


Trackback