kort och minnen hör ihop

Ibland svider det när man hör sanningen
man ska säga det som kommer från hjärtat, där med kommer sanningen
den ska komma ut och höras
man ska inte leva i en lögn
älskar du någon, säg det till personen
ta vara på tiden du har med människor som älskar, beundrar och gör dig lycklig
accepterar den för den du är
som har valt att dela sitt liv med dig
dem som alltid stannar kvar, räcker fram en hand

ser man ett kort på en person, plats, någonting man älskar så tänker man tillbaka på minnen,
allt som man då har upplevt den stunden
jag kom att tänka på min systerdotter Denisa
som jag nu inte har någon alls kontakt med, inte äns med faderen som en gång var som en bror för mig
olyckligtvis är det så att jag aldrig kommer få se henne igen
säga hur mycket jag älskar henne och saknar henne för varje sekund som går
det finns dagar då jag tänker tillbaks
när jag tog hand om henne dag som natt, morgon som kväll
hon betydde allt för mig och gör det än
ibland önskar man att det val man gjort var dumt och man ångrar sig
man vill vrida tillbaka klockan och få allting ogjort
men det kan aldrig bli så
man får ta vara på alla stunder man då hade
all dyrbar tid som var underbar
jag tänker ofta tillbaka på den tiden då hon fanns i mitt liv
hur saker och ting då var underbart
ibland fäller man en tår utav saknar och säger tyst för sig själv: jag älskar dig, du finns i mitt hjärta, min själ och mitt liv. en vacker dag kommer vi träffas igen...


Trackback