Fredagsmys med Kikkan :*


FREDAGEN DEN " DECEMBER, ingen snö än inte! ^^,



Jaha, då fick man jobba till 16.00 idag,
2 timmar övertid är aldrig fel men jobbigt är det när man ställt in sig på att man ska sluta kl 14.00 "/
Hon som jag vikarierar för va tydligen sjuk så fick jobba heltid
men man överlever fast det ibland kan vara segt
en fredag vill man liksom sluta ganska tidigt så man hinner göra lite mer innan kvällen är slut
jaja, får ju pengar ialf så det är ganska gött!

När man äntligen fick sluta och skulle dra sig till affären för att handla lite fika
som man tog med hem till familjen i Vreta, dem passar Misty ibland när jag jobbar.
Det var inte direkt roligt att gå dit kan jag lova, spöregn hela vägen verkligen
först från jobbet, till affären och sedan från affären ända hem till vreta
snacka om att jag var sjöblöt när jag väl kom fram efter ca 30 min
Mamma var så snäll så hon fixade varmt kaffe och så tog vi en fikapaus

Efter många timmar om skit och snack med familjen dök Kikkan upp
vi skulle ha tjejkväll ensamma för en gångs skull
vi hinner knappt ses längre och det är tråkigt
jag jobbar nästan heltid och är helt död när jag är ledig
hon pluggar som en idiot och tar det aldrig lugnt, inte konstigt när hon har fullt upp med allt i skolan
Vi får planera långt i för väg om vi ska ses vilket vi gjorde denna gången och det var efterlängtat!

Tack vara min underbara pappa som är världens snällaste slapp vi gå hem i regnet,
när vi väl va hemma gjorde vi inte ett skit
vi satt och snacka om allting, lyssna på go musik och tog var sin grogg
som vi verkligen behövde efter denna långa dag, haha! (:
Sedan satte vi oss vid bordet och spelade groggspel, shit va fulla vi blev men roligt var det
efter att vi blitt lite på örat som man säger så var det dags för en promenix med Misty innan hon skulle sova
packa på oss hela kittet för att ta en kort promenix som sedan blev en görlång promenix, nästan genom halva byn
vi sjöng adventssånger, julsånger och massa annat som vi kom på
tur att ingen hörde oss, kan tro att det lät förjäkligt rent ut sagt!
man får bjuda på sig själv ibland fan

När vi tagit den långa promenixen och var hemma igen så var det dags att börja spela spelat igen
vi blev ju inte nyktrare kan jag lova, snarare tvärtom
vi blev görknasiga verkligen och fick skrattanfall bara sådär
efter att vi kommit i mål och hade massa drinkar i potten att dricka upp så var de bara att halsa typ
vilket inte är så bra men full blir man!
när vi gjort de blev vi så himla slöa att vi la oss vid tv, lyssnade på musik tills Kikkan somna i soffan
hon vaknade till och bestämmde sig för att dra sig mot sängen islf
Jag kunne inte sova, var inte direkt trött så satt uppe några timmar och lyssna på lugn musik

K<3A
Tack för en superduper rolig och knasig dag Kikkan
det får vi allt ha oftare!
Love you, Puss <3


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?
Kommentar:

Trackback