JULDAGEN 2011

 
GOD JUL igen!!



Denna dagen började inte alls bra
vaknade upp och hade världens kramp i magen verkligen
visste inte vart jag skulle ta vägen, så ont hade jag
ville bara gråta för att de gjorde så ont verkligen
vet inte hur man riktigt ska förklara det men vill aldrig att någon ska känna den smärtan
men jag fick ändå gå upp och fixa iordning allting som skulle med till familjen knasboll
vi skulle fram och köpa cigg innan vi skulle iväg
men det hann vi inte göra, så pappa fick allt köra oss till affären innan vi åkte hemåt mot vreta
Edde skulle inte med hem till familjen knasboll utan skulle komma senare när han vart hemma hos sig

det första jag fick göra när jag kom dit var att hjälpa mamma med morfar
hade lovat att ta hand om honom nu när han blivit sämre
jag proppa i honom mkt att dricka medans sis av han godis i mängder
tur att man kan hjälpas åt ialf ^^,


Vi börja med att delade ut alla klappar
shit va mycket det var, tog nästan inte slut alls men alla blev glada för det dem fick
mitt i allting så dök Edde upp från ingenstans
han hade visst skickat till min mobil och sagt att han var på väg men jag kollade inte den
jag var ju så inne i klapparna att jag inte tänkte på mobilen alls

sedan när vi öppnat allting och tog de lugnt så kom tvillingarna SM & Kikkan
vi skulle byta klappar som vi alltid ha gjort i alla dessa år vi umgåtts
dem stanna inte länge, dem skulle hem igen och fira ännu mera jul

sedan åt vi gott och dem som ville dricka drack såklart

mot kvällens slut kom Taxin som skulle hämta morfar
Sis man Per-Päron, morbror Erik och Pappa fick hjälpas åt att ta ner rullstolen från trappan
det var tugnt kan man säga om man är 3 gubbar som hjälps åt
jag och mamma fick köra före taxin, han verka inte veta vägen hem
när vi väl var hemma så hjälptes vi åt att få in honom i lägenheten
sätta han vid TV och se om det var något bra att se på
sedan fxade vi i ordning lite innan vi sedan åkte hem till resten av familjen knasboll

Senare så skulle sis och hennes familj åka tåget hem till Falköping igen

så mamma fick köra dem så dem hann och fick med sig allting

jag kom skulle hem men mamma ville ej köra
det hade blivit stormvarning ute
inte konstigt fan, så mö som de blåste
men blev änna rädd fan
jag ville sova hemma verkligen
Edde smsa och ville hem och sova så jag tog mig ut i stormen ändå och gick hem
fast man märkte att mamma inte gilla de alls, hon blev no lite nervös
fast hon halvsov i soffan som vanligt

Men denna dagen var ändå bra
fast man inte drack alls



Trackback