tankarna suddas ut..


Det år så många tankar just nu som snurrar omkring mig
vet knappt om jag orkar lägga ner enegri på någonting mer

har ingen lust att ta upp gamla duskissioner som bara leder till tjafs & bråk
vill inte heller läsa, lyssna & förstå när du börjar om igen
jag tror inte att jag vill fortsätta mer
kanske var bäst att vi sa upp kontakten så vi kan gå vidare i livet
gå var sitt håll, vi är ändå för olika personer
vi passar helt enkelt inte ihop
så som vi tror & hoppas vi ska göra
men tyvärr mitt hjärta

finns ingen mening med att fortsätta om allt leder till smärta för dig
man ska inte vara rädd, men heller inte vara ute på hal is
ibland önskar man att man vore någon annan
att man kunde ändra sig & va den du önskar
men det kan man inte
man kan heller inte leva ihop med en som är osäker på sina kort
ingen är perfekt i denna värld
det finns männskor man älskar, vissa hatar man lika mycket tyvärr
sårar gör alla ibland, man blir även sårad själv men det är inte alla som ser det
man håller det innom sig, låtsas som ingenting & lever vidare precis som det brukar va

Nu börjar orden sakta försvinna medans jag skriver
allting är jobbigt & känns som en börda man har med sig i livets gång
har snart ingen lust att titta framåt mer
inte heller titta bakåt igen
allting börjar gå mot sitt slut känns det som
vad ska man tro om allt man gjort & varit med om det senaste året
det känns som om ens liv är en stor gåta
den gåtan som aldrig hinner lösas innan tidens dagar är slut

jag kommer alltid minnas den underbara tiden med dig
fast den var kort så fick du mig att må mer än bara bra
du fick mig till så mycket mer än vad ögat kan se
du lös upp mina dagar, gjorde mina nätterna värma & inte ensamma
tacksam är jag för allt, att jag fick ha en glimt av dig i mitt liv
betyder mycket, mycket mer än vad det någonsin går att förklara för dig
vet inte hur mycket jag saknar dig, hur mycket jag egentligen tycker om dig
men det är som en saga som inte är sann
vi kan inte leva med varann
vi sårar & missförstår mycket som händer runt omkring
lyssnar hellre på andra som snackar skit & föröker förstöra allting
lyckas bra eller vad tycker du, jag vet inte vad jag ska tro längre tyvärr

Nörden, du kommer alltid finnas kvar hos mig
i mina tänkar, i min själ & i mitt hjärta
men vet inte om jag kan leva ett liv med dig
om det ändå bara leder till tårar & smärta ;(

Lyckan kommer lyckan går
vinden vänder, åren går
tiden går vidare
vi minns som om det vore igår
vad vi har gett till varann
vad vi har gjort för varann
att vi fanns för varann
vi lever i nuet, det kan inte alla förstå
minnen finns alltid kvar
vart vi än går
tiden kommer aldrig läka alla sår

Tack för allt du gjort & sagt
kommer minnas dig med ett leende på läpparna
du kommer alltid vara min egna nörd!




Trackback