Morfar

Lördag

Vi hade varit en sväng i vara
handlade lite mat
det behövs när kylskåpet är helt tomt hemma
sedan drog vi oss hemåt i lagom tid
jag & mamma skulle jobba ännu en natt
vi bestämmer att jag ska äta innan jobbet
så åkte med till älskade Vreta
när jag satt breve mamma
telefonen ringde
det var hemtjänsten
(man vet att det är någontin som inte är bra då)
dem berättade att dem ska skicka in morfar
för att han inte har kunnat ställa sig på benet alls idag
inte ens med hjälp av 4 stycken personer
då är det verkligen illa med gubben

mamma fick dra till jobbet
(självklart mitt i kvällsmaten)
kolla om det fanns någon tillgänglig männska som kunne jobba natt
hon ringde efter en kort stund igen
det fanns ingen tillgänglig alls
kolla om jag visste någon som kunne jobba en lördag natt
fick ringa till en vän som kallas "ICA"
hon ställde upp
som tur var

Ica hade aldrig jobbat natt där
hon hade bara fått jobba någon dag på ena avdelningen
men det funkade görbra
vi klarade natten ihop ialf
inga problem alls
fast det var verkligen en "spring natt"
så man var görslut & längtade verkligen till sängen redan kl.06.00 

mamma och pappa tog bilen och åkte efter morfar & co
skulle vara med, det förstår man oxå
dem var där och vänta på vad dem hade att säga
vad dem skulle göra med morfar

Mamma ringde mig senare på jobbet
berättade att dem inte gjorde någonting
skulle vänta tills imorn
men dem misstänker en stukning eller någonting annat
foten var inte bruten ialf, gött det!
han fick stanna över natten


Söndag

Dagen efter så skulle dem röntga foten
han hade fått en rejäl stukning
inte konstigt gubben inte kunne gå då
han fick stanna kvar yttligare än natt
så mamma fick åka dit med klär & stuff

tur att det inte var värre
kan snacka om att jag var gör nervös
det var vi allihop!


Måndag

Mobilen ringde kl.09.00
dags att gå upp & fixa sig
ut med hunden & sedan äta frukost
för kl:11.58 kommer SM hit
tog med Misty & gick mot stationen
regnade lite smått men tänkte inte mer på det
vi passa på att gå till affären för att handla lite
sedan när vi skulle bege oss mot mig börja det ös regna
verkligen ÖS regna
ringde mamma & kolla om morfar kommit hem ännu
det hade han inte gjort
vi hade tur att hon ändå skulle en sväng mot affärn just då
sedan hämta lillebror på stationen
hon hämtade upp oss så vi slapp gå i regnet

mamma frågade om hon kunne ringa när morfar kom hem
ifl hon behövde hjälp när han ska ur bilen & in i lägenheten
för det var inte säkert morbror var hemma innan
klart man ställer upp, bara att slå en signal när som helst!

sedan när vi väl var i lägenheten ville vi inte gå ut igen
vi färga SM hår, skulle bli slingor men blev hela ;)
gör snyggt verkligen
sedan gick vi till Miami för att fika och snacka lite med henne & Kikkan
alla hjälpte henne att städa samt stänga
(gör tacksam var hon då)
SM skulle ta tåget hem vi ca: 20
men tåget gick inte försen kl:21

Jag & Miami hade gått hemåt
Kikkan hade gått med SM & för att vänta på stationen
Jag tog en dusch, ringde Miami & fråga om hon skulle med på promenix
blev en långrunda verkligen
passa på att hälsa på familjen knasboll i vreta med lite fika
sedan var det dags att gå hem igen
klockan rinner verkligen iväg när man är där

Imorn blir det att gå på marknaden med Mamma & Sis! (:
så nu behövs lite sömn, Natti!



Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?
Kommentar:

Trackback